چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
شیخ افرا

حوزه/ عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت استان بوشهر به ابعاد مختلف حج اشاره کرد و گفت: حج ابعاد مختلفی دارد، اولین بُعد آن، بعد فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، شیخ خلیل افرا عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت استان بوشهر پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ماه های حرام چهار ماه است که عبارتند از ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب.

شیخ افرا تصریح کرد: عبادت و هر عمل صالحی در این چهار ماه مضاعف و اجرش چند برابر می شود. در این ماه ها به خود ظلم و ستم نکنید. یعنی عمل صالح اجرش چند برابر و گناه کردن هم عقوبتش چند برابر می شود.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت استان بوشهر اظهار کرد: امت اسلام بعد از ماه ذی القعده چند روز دیگر از ماه ذی الحجه استقبال می کند که ده روز اول ماه ذی الحجه از همه ایام سال افضل و بهتر است. خداوند می فرماید «وَیَذکُرُوا فی أَیّامٍ مَعلوماتٍ».

وی به ابعاد مختلف حج اشاره کرد و گفت: حج ابعاد مختلفی دارد، اولین بُعد آن، بعد فرهنگی است. در اجتماع عظیم حج نمایندگان جوامع مختلف از کشورهای اسلامی را می توان دید که از دور و نزدیک در این مراسم شرکت کرده اند و به خوبی می توانند با یکدیگر به تبادل فکر و فرهنگی بپردازند.

شیخ افرا به بعد سیاسی حج اشاره کرد و افزود: شگفت انگیزترین حکمتی که در حج مشهود است احساس وحدت و همبستگی است که در حد اعلای آن متجلی می گردد.

وی سپس به بعد اخلاقی اشاره کرد و مهمترین فلسفه حج را دگرگونی اخلاقی در روابط اجتماعی دانست و گفت: حج دگرگونی اخلاقی در انسان ها به وجود می آورد و بر خلاف سایر عبادات که برای لحظاتی از روز انسان خدا را در زندگی احساس می کند.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت استان بوشهر تصریح کرد: اسرار حج بسیار متعدد و زیاد است؛ یکی از حکمت های مهم آن این است که نمایندگان هر کشوری هر سال در مکه گردهم آیند و از احوال مسلمین کشورهای دیگر آگاه می شوند و وضعیت مسلمین را بررسی می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha